
Facebookin algoritmit ja analytiikka:
- Kävijätiedot löytyvät kirjautumalla Facebook-sivulle selaimen kautta tai käyttämällä Business Suite-sovellusta älylaitteessa.
- Facebookin keräämä analytiikka kerää analytiikkatietoja vastaavalla tavalla kuin Instagram.
- Kävijätiedoista löytyy kohta "vertailu". Ideana on lisätä muita yrityksiä vertailulistalle ja seurata heidän sivustonsa analytiikkaa. Tämä voi olla hyödyllistä paitsi kilpailutilanteessa, mutta myös oppimisen kannalta: minkälainen sisältö kilpailijalla saa huomiota, miten ideaa voisi käyttää omalla tilillä.
Wordstream-sivuston mukaan tyypillisin Facebook-käyttäjä on 25-34-vuotias. Kuitenkin yli 65-vuotiaat ovat Facebookissa nopeimmin kasvava joukko.
Facebook on yhteisöllinen keskustelualusta, jossa käyttäjillä on omat henkilökohtaiset profiilit. Tämän lisäksi on mahdollista luoda yritysprofiili esimerkiksi omalle tilalle.
Facebook- tarjoaa mahdollisuuden luoda sivuja sekä ryhmiä viestintään.


Ammattilaisen hallintapaneelin kautta pääset tarkastelemaan sivusi käyttäjätilastoja, hallitset sivusi asetuksia ja moderoit kommentointia ja luot tapahtumia. Täältä löytyy myös selkeät ohjeistukset sivuston käyttöön.
Hyödyllisiä linkkejä:
Opas Facebook-mainontaan: https://www.meltwater.com/fi/blog/kuinka-mainostaa-facebookissa
Täältä löydät hyvän aloitusoppaan mikäli Facebook ei ole sinulle lainkaan tuttu : https://1592197.169.directo.fi/@Bin/cfe96e21792c102fed64976971e6ca63/1683748594/application/pdf/215922/Verkosta%20virtaa%20Facebookaajan%20pikaopas%20ja%20tietoturvaopas_korjattu_20092018.pdf