Facebook

Facebookin algoritmit ja analytiikka:

  • Kävijätiedot löytyvät kirjautumalla Facebook-sivulle selaimen kautta tai käyttämällä Business Suite-sovellusta älylaitteessa.
  • Facebookin keräämä analytiikka kerää analytiikkatietoja vastaavalla tavalla kuin Instagram.
  • Kävijätiedoista löytyy kohta "vertailu". Ideana on lisätä muita yrityksiä vertailulistalle ja seurata heidän sivustonsa analytiikkaa. Tämä voi olla hyödyllistä paitsi kilpailutilanteessa, mutta myös oppimisen kannalta: minkälainen sisältö kilpailijalla saa huomiota, miten ideaa voisi käyttää omalla tilillä.

Facebook on perustettu vuonna 2004 Amerikassa, mutta jo vuonna 2008 sen käyttö alkoi yleistyä myös täällä Suomessa. Vuonna 2022 Suomessa Facebookilla oli 2,40 miljoonaa käyttäjää (www.meltwater.com). Käyttäjämäärä oli laskenut hieman vuoteen 2021 verrattuna.

Wordstream-sivuston mukaan tyypillisin Facebook-käyttäjä on 25-34-vuotias. Kuitenkin yli 65-vuotiaat ovat Facebookissa nopeimmin kasvava joukko.

Facebook on yhteisöllinen keskustelualusta, jossa käyttäjillä on omat henkilökohtaiset profiilit. Tämän lisäksi on mahdollista luoda yritysprofiili esimerkiksi omalle tilalle.

Facebook- tarjoaa mahdollisuuden luoda sivuja sekä ryhmiä viestintään.

Ammattilaisen hallintapaneelin kautta pääset tarkastelemaan sivusi käyttäjätilastoja, hallitset sivusi asetuksia ja moderoit kommentointia ja luot tapahtumia. Täältä löytyy myös selkeät ohjeistukset sivuston käyttöön.

AVOIN JA VASTUULLINEN KOTIELÄINTUOTANTO - IMAGO JA TYÖVOIMA -HANKE
Sivu koottu 2023
Luo kotisivut ilmaiseksi! Tämä verkkosivu on luotu Webnodella. Luo oma verkkosivusi ilmaiseksi tänään! Aloita