Työnantajamielikuva houkuttelee uusia ihmisiä alalle

OPETTELE JOHTAMAAN BRÄNDIÄSI



Hyvä työnantajamielikuva on osa yritysbrändiä ja voidaan puhua myös työnantajabrändistä. Brändi muodostuu kahdesta osasta. Ensimmäinen osa on se, jonka yritys itse tietoisesti rakentaa, eli imago. Imagoa rakennetaan viestinnällä, markkinoinnilla ja johtamistavalla. Toinen osa brändistä tulee maineesta. Maine on se mielikuva, joka ulkopuolisilla on kyseisestä yrityksestä.


Jotta voi onnistua positiivisen työnantajamielikuvan luomisessa ja brändin rakentamisessa, on huolehdittava siitä, että imago ja maine kohtaavat. Lupaukset, jotka viestinnässä annetaan, on pystyttävä täyttämään.

Kun haluat luoda yritysbrändin, aloita se kirkastamalla ensin yrityksesi identiteetti. Mikä on se tarina, joka kertoo teidän yrityksestänne? Identiteetti vaikuttaa siihen, miten yritys koetaan ja miten siitä viestitään. Viestintä ja kokemukset taas vaikuttavat siihen, minkälainen mielikuva ja brändi yrityksestä lopulta muodostuu.

Työnantajamielikuvaan vaikuttavat ulkoisen ja sisäisen viestinnän lisäksi myös rekrytointiosaaminen (hakijakokemus) sekä henkilöstöjohtaminen (työntekijäkokemus).


13.4.2023 järjestettiin Huittisissa Tulevaisuusseminaari jonka paneelikeskusteluissa alan asiantuntijat paneutuivat työvoimapulan ja työnantajamielikuvaan liittyviin ongelmiin. Alla video.

 Tulevaisuusseminaarin järjesti Kotieläintilojen imago ja työvoima -hanke, jota rahoitti Maaseudun kehittämisrahasto.

AVOIN JA VASTUULLINEN KOTIELÄINTUOTANTO - IMAGO JA TYÖVOIMA -HANKE
Sivu koottu 2023
Luo kotisivut ilmaiseksi! Tämä verkkosivu on luotu Webnodella. Luo oma verkkosivusi ilmaiseksi tänään! Aloita