Instagram on tällä hetkellä suosituin sosiaalisen median kanava suomalaisten käyttäjien keskuudessa. Käyttäjistä 56,5 prosenttia on naisia ja 43,5 miehiä. Tyypillinen käyttäjä on iältään 18-34-vuotias. Viestintä on visuaalista. Seuraajia houkutellaan kauniilla kuvilla.
Viime aikoina myös lyhyet pystysuuntaiset videot ovat yleistyneet Instagramissa.
Instagramiin voit luoda oman profiilin, johon lataat kuvallista materiaalia ja näihin lyhyet tekstit aiheeseen liittyen. Aihetunnisteita # käytetään samalla tavalla kuin muillakin sosiaalisen median alustoilla. Omaan profiiliin nousevien julkaisujen lisäksi voi viestiä tarinat-osiossa, jossa julkaisut kestävät 24h näkyvissä. Näitä tarinoita voi tallentaa profiilin kohokohtiin, mikäli haluaa näiden olevat jatkossakin löydettävissä.
Tässä hyviä esimerkkejä maataloudesta viestivistä Instagram-tileistä:
https://www.instagram.com/koskenojan_tila/
https://www.instagram.com/maalaisjarki/
https://www.instagram.com/isotuiskun_sika/
https://www.instagram.com/honkkaisa/
