
- Sosiaalisen median kanava, joka toimii verkostoitumisalustana sekä modernina rekrytoinnin apuvälineenä niin työnantajille kuin -hakijoille.
- LinkedIn:llä on Suomessa 1,7 käyttäjää. Digital 2023 Global Overview- raportin mukaan kanavan käyttäjämäärä on kasvanut vuodesta 2021 vuoteen 2022 yli kymmenen prosenttia. Ikärakenne koostuu pääasiassa 25-55-vuotiaista käyttäjistä
- Sivustolle luotava henkilökohtainen profiili toimii huolellisesti tehtynä kuin ansioluettelo.
- LinkedIn vastaa toiminnaltaan (jaot, kommentit, reaktiot, tapahtumat, yritysprofiilit) paljon Facebookia mutta aihealue on rajautunut selkeästi työelämään.
- Kaveripyyntöjen sijaan LinkedIn:ssä luodaan verkostoja joko seuraamalla (follow) tai luomalla yhteyksiä (connect).
Hyviä vinkkejä LinkedInin käyttöön:
https://duunitori.fi/tyoelama/10-linkedin-saantoa
https://blog.kuulu.fi/tehokas-linkedin-kaytto