TikTok

TikTok on uusi, mutta nopeasti kanava sosiaalisen median kanava. Kanavassa jaetaan ääniä, musiikkia sekä käyttäjien tekemiä videoita. Tämä sosiaalisen median kanava ei ole vain nuorten juttu, vaan jo nyt suurin osa käyttäjistä Suomessa on täysi-ikäisiä. TikTokin kautta voi tavoittaa 1,42 miljoonaa
täysi-ikäistä Suomessa asuvaa ihmistä. Kuitenkin Wordstream-sivuston
mukaan Tiktokissa kohderyhmä eli käyttäjät koostuvat pääasiassa 10-30
vuotiaista, joista naisia on noin 60 prosenttia ja miehiä 40
prosenttia. TikTokissa voit saavuttaa laajan näkyvyyden todella nopeasti ja tehokkaasti kun vain huomioit sovelluksen käyttöön liittyvät vinkit ja opettelet hieman ymmärtämään algoritmia.
- Some-kanava, jossa jaetaan musiikkia, ääniä ja käyttäjien tekemiä videoita. Sisällön tuottamiseen on käytössä monipuolisesti erilaisia työkaluja: mm. musiikki, oman puheen nauhoitus, nopeutus, hidastus, suodattimet, tehosteet, leikkaaminen, tekstitys.
- Musiikkivalikoiman laajuuteen vaikuttaa se, onko tili yritys- vai yksityiskäytössä.
- Hyvä sisältö on positiivista ja hauskaa, koskettavaa, yllättävää tai tietoa lisäävää.
- HUOM! Muista vuorovaikutus! Jos tahdot saada omat videosi paremmin näkyviin, voit vaikuttaa algoritmiin seuraamalla, tykkäämällä, kommentoimalla sekä jakamalla. Mitä nopeammin uuteen materiaaliin reagoidaan, sitä enemmän algoritmi tarjoaa julkaisulle näkyvyyttä.

Avaa tästä esitys TikTokin -koulutusmateriaaliin. Materiaalin ovat tehneet Maikki Helminen ja Henna Ärrälä
Hyviä linkkejä ja vinkkejä:
https://www.someturva.fi/some/tiktok
https://www.verke.org/vinkit/vinkkilista-tiktokin-kayttoon/
